‘Terrible fuel efficiency, no right-hand drive’: why trade deal won’t warm up Japan to American cars

 Takeshi Miyao, head of the Carnorama auto consultancy’s Tokyo office, also says no such hurdles exist for US imports.

“There are non-tariff barriers on rice [another sticking point in the trade negotiations], because the government feels it has to protect Japanese farmers, but not on vehicles,” he says.

US manufacturers like GM and Ford simply don’t focus on the Japanese market, according to Miyao. “They don’t really do any marketing, and often don’t even offer right-hand drive models. So the cars don’t sell.” Size is also a problem, Miyao notes. The Ford F-150 pickup is around six metres long and 2 metres high. That kind of vehicular behemoth is particularly ill suited to Japan’s narrow roads and tight parking spaces.

翻訳

自動車コンサルタント会社カーノラマの東京事務所の責任者である宮尾健氏も、米国からの輸入品にはそのようなハードルは存在しないと述べている。

「米には非関税障壁がある(貿易交渉のもう一つの問題点)。なぜなら、政府は日本の農家を守らなければならないと感じているが、自動車は守らなくてもよいからだ」と彼は言う。

宮尾氏によると、GMやフォードなどの米国メーカーは日本市場に焦点を当てていないという。「彼らは実際にはマーケティングを行っておらず、右ハンドルモデルさえ提供していないことがよくあります。だから車は売れません。」サイズも問題だと宮尾氏は指摘する。フォード F-150 ピックアップは、長さ約 150 メートル、高さ約 2 メートルです。この種の巨大車両は、日本の狭い道路と狭い駐車スペースには特に適していません。

2025年7月27日 22:38 The Guardianより抜粋

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